Klachtenregeling
De klachtenregeling kent twee fasen. Deze hoeven niet in chronologische volgorde doorlopen te worden: het is mogelijk fase 1 over te slaan.
Fase 1: Informele klachtenbehandeling
Je kunt telefonisch een klacht indienen door te bellen met onze klachtenfunctionaris Annemarie Moons, 030 227 27 41. Wij proberen jouw klacht binnen twee weken op te lossen. Als we niet tot een oplossing komen, infomeren wij jou over de formele klachtenbehandeling.
Fase 2: Formele klachtenbehandeling
Je kunt schriftelijk een klacht indienen binnen zes weken nadat de gebeurtenis plaatsvond bij onze klachtenfunctionaris Annemarie Moons, a.moons@sboh.nl. Zij is verantwoordelijk voor de procedure van de klachtafhandeling. De klachten en de wijze van afhandeling registreren wij en bewaren wij twee jaar. Wij behandelen klachten vertrouwelijk.
Wat houdt de procedure in?
- Binnen drie werkdagen ontvang je van de klachtenfunctionaris een bevestiging van jouw klacht.
- De klachtenfunctionaris wijst een medewerker aan voor de behandeling van jouw klacht. Deze medewerker neemt de klacht in behandeling.
- De medewerker kan jou bellen voor meer informatie. Als jouw klacht betrekking heeft op één van onze medewerkers, dan vragen we ook deze medewerker om zijn/haar kant van het verhaal.
- De medewerker die jouw klacht behandelt, beoordeelt de klacht aan de hand van de volgende criteria:
a. Behandelde SBOH jou op correcte wijze?
b. Paste SBOH de bestaande regels op correcte wijze toe?
c. Is het nodig om de bestaande regels aan te passen? - Wij informeren jou binnen vier weken na ontvangst van jouw klacht schriftelijk over onze visie.
- Als jouw klacht betrekking heeft op een van onze medewerkers, krijgt de medewerker een kopie van de bevestigingsbrief.
Uitzondering
Wanneer je een klacht indient tegen onze klachtenfunctionaris, kun je de klacht richten aan onze Raad van Bestuur.
Wanneer je een klacht indient tegen onze Raad van Bestuur, kun je de klacht richten aan onze Raad van Commissarissen.
De klachtenregeling SBOH is voor het laatst herzien op 20 september 2018 en bijgesteld 28 november 2023.
Melden misstand
Wij vinden het belangrijk dat misstanden op een veilige manier gemeld kunnen worden. Daarom is er een meldregeling vermoeden misstanden vastgesteld. Deze regeling sluit aan op de Wet Bescherming Klokkenluiders.
Je kunt hier de meldregeling vermoeden misstanden downloaden.