Nieuws

De SBOH heeft een nieuwe portal voor je administratie

1. Wat moet je nog regelen via de oude portal?

 

Je urenadministratie voor 2021 vul je z.s.m. in via de oude portal

Alle mutaties, berekeningen en uitbetalingen over het jaar 2021 rondt SBOH af in de oude portal. Dat betekent dat je al je urendeclaraties over 2021, als je dat nog niet hebt gedaan, zo snel mogelijk via de oude portal in moet vullen. Dat kan tot 13 februari 2022. Tot dan blijft de oude portal beschikbaar. 

Via de oude portal kan je tot 13 februari nog het volgende regelen:

  • Invullen urenstaten voor 2021
  • Ophalen salarisstroken t/m 2021
  • Ophalen jaaropgaven t/m 2021

 

Oude salarisstroken straks niet meer beschikbaar: sla ze op of druk ze af

Op dit moment zijn nog niet alle documenten (zoals arbeidsovereenkomst, salarisstroken, jaaropgaven) overgezet naar de nieuwe portal. Dit gebeurt de komende weken. Straks is al jouw informatie dus op één plek in de nieuwe portal terug te vinden. 

Let op: we zetten wel alle oude jaaropgaven over, maar niet alle salarisstroken. Je vindt straks alleen de salarisstroken van 2021 in de nieuwe portal. 

Zorg er dus voor dat je je salarisstroken van 2020 en daarvoor, als je die wilt bewaren, op tijd in de oude portal ophaalt en opslaat of afdrukt!

 

Hoe kan ik inloggen in de oude portal?

De inloggegevens voor de oude portal zijn niet veranderd. De links naar de oude en nieuwe portal staan op de website van de SBOH onder "Direct zelf regelen".

 

Oude portal vanaf half februari niet meer beschikbaar

Half februari stellen we de oude portal buiten gebruik. Na 13 februari is het dus niet meer mogelijk om via de oude portal gegevens in te vullen, te wijzigen of op te halen.

 

Let op: als je vanaf 2022 in dienst komt wordt alles automatisch overgezet

Als je in 2022 in dienst komt kun je meteen volledig gebruik maken van de nieuwe portal. Als je alle benodigde informatie voor indiensttreding al in de oude portal had aangeleverd, zetten we de documenten op een later moment voor je over. Als je nog niet alles had aangeleverd hebben wij de documenten die al wel waren aangeleverd alvast overgezet; je kunt het proces dan in de nieuwe portal afmaken. Doe dit wel zo snel mogelijk om je indiensttreding soepel te laten verlopen!

 

2. Hoe werkt de nieuwe SBOH-portal?

 

Inloggen op twee portals voor je administratie in 2022

We werken in 2022 met 2 portals. Met de nieuwe SBOH-portal voor urendeclaraties, meldingen en wijzigingen en met de bestaande Declaree-portal voor declaraties voor onkosten en reiskosten. De links naar de nieuwe SBOH-portal en de Declaree-portal staan op de website van de SBOH onder "Direct zelf regelen". Je kunt in de nieuwe portal inloggen met het mailadres waarop je deze mail hebt ontvangen. Klik op "wachtwoord vergeten" om een link toegestuurd te krijgen waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

 

Nieuwe SBOH-portal is beschikbaar vanaf dinsdag 11 januari 2022

De nieuwe SBOH-portal is vanaf dinsdag 11 januari te gebruiken voor al je urendeclaraties in 2022. Nieuw is dat je vanaf nu ook je ziek- en herstelmeldingen doorgeeft via deze portal. Deze meldingen verlopen niet meer via de SBOH-website. 

Je gebruikt de nieuwe SBOH-portal vanaf nu dus voor:

  • Invullen urenstaten vanaf 2022
  • Ophalen salarisstroken en jaaropgaven vanaf 2022
  • Doorgeven van wijzigingen in je NAW-gegevens en bankrekening
  • Het doorgeven van ziek- en herstelmeldingen

 

Wijzigingen die (nog) niet via de nieuwe portal gaan

Een aantal wijzigingen of aanvragen kan je (nog) niet via de nieuwe portal regelen. Bijvoorbeeld het aanvragen van onbetaald, ouderschaps- en geboorteverlof, parttime werken en het aanvragen van een verhuisvergoeding. Hiervoor ga je naar je opleidingspagina op de website van de SBOH. Daar vind je een aantal formulieren (met handleidingen) voor het doorgeven van wijzigingen en het doen van aanvragen die je (nog) niet via de nieuwe portal kunt regelen.

 

Vergeet ten slotte niet om je rapport met declaraties erin in te dienen.

 

Tot slot: verdere verbeteringen de komende maanden
We blijven werken aan de portal om onze dienstverlening te verbeteren en de verwerking van administratieve gegevens gemakkelijk en veilig te laten verlopen. Zo gaan we er de komende maanden voor zorgen dat je zoveel mogelijk informatie bij elkaar op één plek hebt. We realiseren ons dat dit tijdelijk ongemak voor jullie oplevert. Als je problemen ervaart met het gebruik van de portals dan kun je ons bereiken op nummer 030 227 2700. We danken jullie voor jullie begrip en medewerking.